Friday, 24 February 2017

FAQs

Soalan Lazim (Tone Plus)

A) Pendaftaran
Bagaimana untuk membeli pek perniagaan?
  • Sila rujuk kepada Pusat Khidmat Cawangan atau HQ untuk membeli pek perniagaan.

Bagaimana untuk mendaftar pengguna baru dalam Tone Plus?
  • Buat satu belian kad SIM Tone Plus. Isikan borang pendaftaran. Pengadil/penaja anda akan mendaftarkan anda ke dalam Tone Plus untuk mendapatkan ID pengguna (Selepas kad SIM anda telah diaktifkan dalam Tune Talk).
  • Pergi ke www toneplus.com.my dan log masuk ke akaun anda menggunakan ID pengguna dan kata laluan. (Password MESTI ditukar dalam masa 2 minggu). 
  • Dari Menu Utama klik pada Daftar Pengguna Baru. 
  • Ikut semua maklumat pada borang pendaftaran yang ada pada anda.
  • Setelah lengkap klik daftar dan sistem akan menunjukkan kepada anda mesej sama ada pendaftaran berjaya atau tidak.
  • Jika berjaya sistem akan memberitahu anda lD PENGGUNA baru. Tuliskan id pengguna ini ke borang pendaftaran. Sekarang pendaftaran selesai.

B) Akaun Tone Plus
Bagaimana untuk Iogin akaun Tone Plus?
  • Pergi ke laman web www toneplus.com.my
  • Tapi dan masukkan nama pengguna (Kad Pengenalan / Passport) dan kata laluan untuk log masuk.
Bagaimana untuk mendapatkan semula kata laluan atau terlupa kata laluan atau akaun dikunci?
  • Buat panggilan ke Khidmat pelanggan kami di 010-5000969/ 010-5333969 (Isnin Jumaat, 9:00 6:00). 
  • Atau e-mel kepada kami di hq care@tonegroup.net
Bolehkah saya mengemaskini maklumat saya (profil, maklumat Bank, Beneficiari dan kata laluan) di Tone Plus. 



Soalan-Soalan Lazim (Tune Talk)

Bagaimana untuk menyemak baki kredit?

  • Daripada telefon anda tekan *133# dan tekan butang dail. 

Bagaimana saya hendak topup akaun saya?

  • Taip *122 * <16 digit kod PIN diikuti dengan # contoh: *122* 16 digit kod PIN# tekan SEND

Apakah yang perlu saya lakukan jika saya tidak dapat menerima panggilan atau membuat panggilan?

Anda boleh cuba lakukan langkah-langkah pertama ini; -
  • Dari telefon anda, pergi ke tetapan.
  • Pilih tetapan rangkaian. 
  • Pilih pilihan "MANUAL". 
  • Cari rangkaian dan pilih selain daripada pembekal perkhidmatan semasa anda(contohnya. Maxis, Digi) sehingga pilihan anda ditolak.
  • Pilih lagi pilihan "MANUAL" dan pilih rangkaian Tune Talk atau Celcom. 
  • Kosongkan semua senarai panggilan.
  • Off telefon mudah alih dan On selepas 15 minit.
  • Cuba untuk membuat panggilan.
  • Jika masalah berterusan, sila hubungi TuneTalk Khidmat Pelanggan di 03-79490000. Anda akan mendapat bantuan segera daripada 8:00 pagi hingga 10:00 malam.

Apakah yang perlu saya hubungi jika saya mempunyai isu-isu teknikal dengan perkhidmatan saya?
  • Anda boleh menghubungi perkhidmatan pelanggan Tune Talk dengan mendail 13100 atau 03-79490000. Anda akan mendapat bantuan segera dari 8:00am ke 10:00pm. 
  • Menyediakan butiran tertentu seperti di bawah:
Nama
Nric/Pasport#

No comments:

Post a Comment