Soalan Lazim (Tone Plus)
A) Pendaftaran
Bagaimana untuk membeli pek perniagaan?
A) Pendaftaran
Bagaimana untuk membeli pek perniagaan?
- Sila rujuk kepada Pusat Khidmat Cawangan atau HQ untuk membeli pek perniagaan.
Bagaimana untuk mendaftar pengguna baru dalam Tone Plus?
- Buat satu belian kad SIM Tone Plus. Isikan borang pendaftaran. Pengadil/penaja anda akan mendaftarkan anda ke dalam Tone Plus untuk mendapatkan ID pengguna (Selepas kad SIM anda telah diaktifkan dalam Tune Talk).
- Pergi ke www toneplus.com.my dan log masuk ke akaun anda menggunakan ID pengguna dan kata laluan. (Password MESTI ditukar dalam masa 2 minggu).
- Dari Menu Utama klik pada Daftar Pengguna Baru.
- Ikut semua maklumat pada borang pendaftaran yang ada pada anda.
- Setelah lengkap klik daftar dan sistem akan menunjukkan kepada anda mesej sama ada pendaftaran berjaya atau tidak.
- Jika berjaya sistem akan memberitahu anda lD PENGGUNA baru. Tuliskan id pengguna ini ke borang pendaftaran. Sekarang pendaftaran selesai.
B) Akaun Tone Plus
Bagaimana untuk Iogin akaun Tone Plus?
- Pergi ke laman web www toneplus.com.my.
- Tapi dan masukkan nama pengguna (Kad Pengenalan / Passport) dan kata laluan untuk log masuk.
- Buat panggilan ke Khidmat pelanggan kami di 010-5000969/ 010-5333969 (Isnin Jumaat, 9:00 6:00).
- Atau e-mel kepada kami di hq care@tonegroup.net
Bolehkah saya mengemaskini maklumat saya (profil, maklumat Bank, Beneficiari dan kata laluan) di Tone Plus.
Soalan-Soalan Lazim (Tune Talk)
Bagaimana untuk menyemak baki kredit?
Bagaimana untuk menyemak baki kredit?
- Daripada telefon anda tekan *133# dan tekan butang dail.
Bagaimana saya hendak topup akaun saya?
- Taip *122 * <16 digit kod PIN diikuti dengan # contoh: *122* 16 digit kod PIN# tekan SEND
Apakah yang perlu saya lakukan jika saya tidak dapat menerima panggilan atau membuat panggilan?
Anda boleh cuba lakukan langkah-langkah pertama ini; -
- Dari telefon anda, pergi ke tetapan.
- Pilih tetapan rangkaian.
- Pilih pilihan "MANUAL".
- Cari rangkaian dan pilih selain daripada pembekal perkhidmatan semasa anda(contohnya. Maxis, Digi) sehingga pilihan anda ditolak.
- Pilih lagi pilihan "MANUAL" dan pilih rangkaian Tune Talk atau Celcom.
- Kosongkan semua senarai panggilan.
- Off telefon mudah alih dan On selepas 15 minit.
- Cuba untuk membuat panggilan.
- Jika masalah berterusan, sila hubungi TuneTalk Khidmat Pelanggan di 03-79490000. Anda akan mendapat bantuan segera daripada 8:00 pagi hingga 10:00 malam.
Apakah yang perlu saya hubungi jika saya mempunyai isu-isu teknikal dengan perkhidmatan saya?
- Anda boleh menghubungi perkhidmatan pelanggan Tune Talk dengan mendail 13100 atau 03-79490000. Anda akan mendapat bantuan segera dari 8:00am ke 10:00pm.
- Menyediakan butiran tertentu seperti di bawah:
Nama
Nric/Pasport#
No comments:
Post a Comment