![]() |
PENGIKLANAN |
Selalunya satu produk di pasarkan melalui kaedah konvensional marketing.. kilang supply kpd pemborong.. pemborong supply kpd peruncit ..peruncit supply kpd pengguna..
Contoh gula..mungkin harga kilang rm1.5 tetapi bila sampai ketangan pengguna dah jadi rm2.50.
Ini bermakna kos meningkat rm1 disebabkan orang tengah.
Ini bermakna kos meningkat rm1 disebabkan orang tengah.
Pengeluar produk juga terpaksa menyediakan budget marketing setiap bulan.. seperti iklan di billboard..bunting.. banner.. media bercetak..media online.. dan berbagai cara ..
Tetapi dalam network marketing, pengeluar memberi peluang kepada pengguna untuk menjadi orang tengah dan sekaligus sebagai agent marketing..
Kos yang sepatutnya diberi kepada pemborong, peruncit, tauke billboard, tauke media, tauke surat khabar dan lain-lain telah di alihkan kepada pengguna itu sendiri yang bertindak sebagai orang tengah kepada pengguna lain dan sebagai bilboard berjalan ...kos itulah dijadikan komisen atau pendapatan kepada ahli network marketing..
No comments:
Post a Comment